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GEOCOMPASS project
Austria/Greece/Italy

Im ETEN Projekt GEOCOMPASS wird ein zentraler Informationszugang auf europäischer Ebene für sportliche sowie touristische Aktivitäten im ländlichen und alpinen Bereich geschaffen. Dabei werden Machbarkeitsstudien und Marktvalidierung im Mittelpunkt der Untersuchungen stehen. Die einfache Erweiterbarkeit von kartenbasierten Webdiensten soll durch Berücksichtigung aktueller Standardisierungsbestrebungen im Bereich Geographischer Informationssysteme (GIS) realisiert werden. GEOCOMPASS soll die technische und wirtschaftliche Machbarkeit der Installation, Inbetriebnahme und Wartung von kartenbasierten Tourismusdiensten im Internet zeigen.

Projektdurchführende an der TU Wien:
Institut für Geoinformation und Kartographie; Vertragspartner

Geocompass Projekt Regionen:
Hinterstoder (Österreich), Regionen Kerkini und Pilio (Griechenland) und Sizilien (Italien).

Project webpage (please click "reload" when using IExplorer)
Geocompass-Portal

The GEOCOMPASS proposal concerns the social, administrative and market validation of a GIS mapbased geo-navigational Internet service, addressed to tourists, visitors, travellers, trekkers, bikers, etc.
GEOCOMPASS, as a business provider, will offer high quality GIS mapping solutions and infrastructure bundled together with a strong brand name and substantial promotion and marketing services to mountain and countryside tourism (MCT) communities in Europe, with particular focus to tourism SMEs, to local and regional authorities, to development agencies and to local professional organisations.
The prototype of this service has been developed by the GEORAMA eContent-funded project (2002-2004), which exploited GIS and Web technologies and implemented a specialized portal with maps, guides, local conditions information, tourism infrastructure, search facilities etc. for climbers, trekkers, hikers, rafters, naturalists and general tourists.
The objective of GEOCOMPASS is to prove that the above service prototype can be launched and operated successfully on a commercial self-sustainable basis. GEORAMA has been an innovative mapping application. GEOCOMPASS will be a commercial electronic service exploiting GEORAMA technology, a first mover in a newly emerging market. GEOCOMPASS, if supported by public funding, may offer substantial growth externalities to the mountain and countryside communities where it will operate.
The Institute of Geoinformation and Cartography acts as a technology provider, carrying out technolgy monitoring, design of the GI system architecture as well as working on business models related to the geoinformation market.


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